Wszystko o Gliwicach
Wszystko o Gliwicach
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Wszystko o Gliwicach Strona Główna
->
Edukacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Gliwice
----------------
Komunikacja
Edukacja
Historia
Rekreacja, turystyka i sport
Kultura
Kącik ankiet
Wszystko i nic ;)
----------------
Nasze hobby
Nasze problemy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Piotr-246
Wysłany: Sob 11:29, 03 Cze 2023
Temat postu: Temat: Hałaśliwa kostka brukowa w Gliwicach
Temat: Hałaśliwa kostka brukowa w Gliwicach
Problem istnieje w kilku miastach Polski. Po co w XXI wieku układa się taką kostkę? Zwykle robi się to na starówce, aby tworzyć klimat z epoki.
Tam jednak mieszkają ludzie, a poza tym, jest to bardzie niewygodne dla osób niepełnosprawnych.
Wpływ inwestycji na środowisko powinien być konsultowany z mieszkańcami. Jak jest w przypadku takich remontów? (Bo asfalt zastąpiono kostką)
Co z tym fantem zrobić? Naprawa będzie słono kosztować. Za błędy się płaci.
Budownictwo to są normy i przepisy. W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba nieprawidłowości w tym punkcie.
Ulica jest dopuszczona do ruchu, więc powinna spełniać wymogi ulicy dopuszczonej do ruchu.
Pewne błędy są rażące. Zaniechanie naprawiania takich błędów oznacza zgodę na popełnianie kolejnych.
Projekty musza być fachowe i przemyślane.
W Kielcach był proces o nawierzchnię niezgodą z normami. Wcale nie z powodu hałasu. Po prostu zastosowaną inną, taką, której trwałość jest znacznie ograniczona.
Od stwierdzenia nieprawidłowości są biegli.
Przy okazji tego procesu w Kielcach wiadomo, skąd biorą się dziury w jezdni. Jeśli stosuje się asfalt gorszej jakości, dziury powstawać będą szybciej.
Ale trudno się na tym poznać na oko, stąd dziury w jezdni są powszechne.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jest w sieci następujący dokument:
D - 05.03.23a
NAWIERZCHNIA Z BETONOWEJ KOSTKI BRUKOWEJ
DLA DRÓG I ULIC LOKALNYCH
ORAZ PLACÓW I CHODNIKÓW
W punkcie "spoina" czytamy:
Szerokość spoin pomiędzy betonowymi kostkami brukowymi powinna wynosić
od 3 mm do 5 mm.
W przypadku stosowania prostopadłościennych kostek brukowych zaleca się aby
osie spoin pomiędzy dłuższymi bokami tych kostek tworzyły z osią drogi kąt 45o, a
wierzchołek utworzonego kąta prostego pomiędzy spoinami miał kierunek odwrotny do
kierunku spadku podłużnego nawierzchni.
Po ułożeniu kostek, spoiny należy wypełnić:
a) piaskiem, spełniającym wymagania pktu 2.3 c), jeśli nawierzchnia jest na podsypce
piaskowej,
b) zaprawą cementowo-piaskową, spełniającą wymagania pktu 2.3 d), jeśli nawierzchnia
jest na podsypce cementowo-piaskowej.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nawierzchnie brukowe mają długą tradycję, choć ich stosowanie powinno być czymś uzasadnione.
Wytyczne nie są zatem czymś nowym.
Kostka brukowa jest produktem, do którego producent dołącza instrukcję.
Taka instrukcja, choć sama nie jest Normą, to jednak może na takie normy wskazywać.
W każdym razie nie jest to dokument, który jest bez znaczenia. Może mieć znaczenie w sprawach sądowych.
W temacie cichych nawierzchni trzeba także powiedzieć kilka słów o studzienkach kanalizacyjnych, a dokładnie o ich przykrywach.
Jeżeli przykrywa jest niewłaściwa (z innego kompletu), zabrudzona, lub nierówna - będzie hałasować w czasie przejazdu. Te trzy przyczyny, bo jakie inne?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin